.Array[1]. audio audiovideo
 


 
 
 
2006:07:03   permalink
Drodzy Ziemianie. Przybywam do waszego świata, w poszukiwaniu elementów do mojej maszyny. Rozglądam się, coraz więcej rozumiem. Moje interakcje z Wami ograniczają się do wymiany technologii i inspiracji z innymi na polu tzw. sztuki, oraz wymiany handlowej w razie potrzeb.

Proszę o zrozumienie, jestem tylko jak E.T. w filmie Spilberga, za pomocą parasola wysyłający do ziomków gdzieś bardzo daleko komunikaty z wędrówki przez te piękne krainy. Pocztówki z pobytu na ziemi.
 
 
2006:07:02   permalink
Ja też miałbym do Ciebie 120 pytañ.

Są tylko te sytuacje, w których całkowicie się blokuję
 
 
2006:06:19   permalink
Jak zarodnik grzyba przemieżający- wszechświat na kolejnej komecie, autostopem przez galaktykę. Sam nie posiadający ciała, a jednak będący somą, uświadomieniem sobie swojego bytu.
 
 
2006:06:11   permalink
Laptop (przenośny komputer osobisty), to najbardziej uniwersalne urządzenie jakie zbudował człowiek. Z wielu przykładów: dziś posłużył jako emulator całej szafy syntezatorów, a w drugim oknie mikser, efekty, dostęp do wcześniej nagranych fragmentów i wmiksowania ich do tego co robisz, do tego mój brat na wiolonczeli, na ten sam wirtualny stół mikserski z efektami. Efekt mam nadzieję niebawem online. Godzinę pózniej - trzyśladowy kombajn do wizualizacji, jeszcze cztery godziny pózniej, edytor tekstu i wpisywanie newsa na strone.
 
 
2006:06:09   permalink
Z okazji ustabilizowania się mojej sytuacji hostingowej (jednak superhost), dodałem relację z bałtyckiego festiwalu nauki, jedenaście nowych filmików na vlogu, oraz 23 mniej lub bardziej nowe zdjęcia.
 
 
2006:06:07   permalink
Wierszyk hipertekstowy:

Tak owa stałość odbiera ci kierunek

Ps. od bradzo dawna nie dało się wejść do starszych newsów, a nikt problemu nie zgłosił. Widocznie nikogo to nie interesowało. Nikt interesuje się niewieloma rzeczami.
 
 
2006:06:06   permalink
Elektronika - rozumiana jako składanie obwodów z tranzystorów, kondensatorów, oporników, cewek, dławików, połączonych według określonej zasady, której moje zrozumienie pod koniec studiowania elektroniki jest żadne, została wyprzedzona przez technikę cyfrową. Przy niej, projektant musi tylko poskładać funkcjonalne podzespoły, co sprowadza się do przeglądania datasheetów nowych elementów i szukania takiej kombinacji, jaka optymalnie wykorzysta funkcjonalność dostępnych modułów (a następnie umówienie się z chiñczykami na tanie wykonanie dziesięciu tysięcy sztuk)
A na środku mikrokontroler, albo matryca programowalna, albo jedno i drugie, i o prądzie elektrycznym musimy pamiętać tylko gdy doprowadzamy zasilanie, ewentualnie gdy przestrzenne zagęszczenie informacji w danym regionie pola elektromagnetycznego spowoduje niepożądane interakcje, przesłuchy i interferencje, zaburzające zaplanowany porządek przepływu bitów. Po kilku próbach, lub po prostu kupując większy podzespół, i programując go według potrzeb, możemy stworzyć prawie dowolne urządzenie. Odtwarzacz mp3? proszę bardzo - moduł pamięci, kontroler, moduł dekodera mp3. Odtwarzacz dvd? moduł dekodera mpeg2 z obsługą menu, moduł napędu i odczytu nośnika, wklejenie swojego logotypu do szablonu pamięci rom.
To bardziej jak programowanie, niż elektronika, w sensie dawnym łamane na szlachetnym. Za czasów pionierów techniki analogowej, przykładowo legendarny filtr dolnoprzepustowy Mooga (o którym była już mowa), było to składanie ze sobą setek wzajemnie wpływających na rozkład prądów elementów, które należało bardzo prezycyjnie zestroić, mając cały czas pełne zrozumienie dla głębokiej zasady funkcjonowania tego kawałka materii.
Elektronika cyfrowa, to jak klocki lego, gdzie dokupujemy kolejne zestawy.
A elektronika analogowa, jest bardziej jak sterowanie setkami, tysiącami, milionami małych zaworków, z których każdy przepuszcza po trochu (czasem bardziej, a czasem mniej) prądy rzędu nano lub mili amperów. Projektant zestawiał ze sobą zawory, zapory, rurki, spiralki, i inne prawie hydrałliczne konstrukcje (nieprzypadkowo mówi się o płynięciu prądu - prawa kirchoffa obowiązują też idealne rzeki). Strumienie elektronów, wytwarzane są w elektrowni, najczęściej poprzez turbiny na parę wodną, skąd gruby warkocz trójfazowej mocy pędzi do nas rozhuśtany tą turbiną i jej ruchem obrotowym do 50Hz sinusoidalnego pulsu. Małe buczące stacje transformatorowe przeplatają warkocz z kilkunastu tysięcy volt na obecne w każdym mieszkaniu europy 230V, potem mały grzejący się na ziemi zasilacz robi odkręca i zakręca kurek z dostępem do sieci energetycznej, wstrzykując strumienie elektronów do przygotowanej pojemności, pilnując by stan ładunku zapewniał na wtyczce którą wkładam do mojego komputera w okolicach 19.2V prądu stałego. Stamtąd niezliczone stabilizatorki, oscylatorki, dzielniki częstotliwości, filtry, a zaraz potem ocean milionów tranzystorów budujących razem złożone funkcje logiczne, przełączających się jak elektroniczna pozytywka, grających podkład dla mojego ludzkiego solo na klawiaturze laptopa.
A ja siedzę, i wpatruję się we wzór, jaki ta maszyna wytwarza na swoim wyświetlaczu.

To samo robisz w tej chwili Ty.
 
 
2006:06:05   permalink
W sieci wszystko widać.
A wiele rzeczy zostawia czytelne ślady.

W ramach pokuty przemyśl: ile wrót otwierasz tym samym kluczem.
 
 
2006:05:23   permalink
Bałtycki Festiwal Nauki:
http://www.festiwal.gda.pl

Na Uniwersytecie Gdañskim odbywa się festiwal, w ramach którego Zambari opowie conieco i zademonstruje generowanie fraktalnych kształtów za pomocą video-feedbacków.

Wykłady noszą tytuły:
"Zadziwiający świat fraktali i chaosu" oraz "Dlaczego świat pozostaje nieprzewidywalny?", odbywają się na Wydziale Matematyki i Fizyki Uniwersytetu Gdañskiego, wykłady: c czwartek 26.05.2006 i piątek 26.05.2006, po 4 wykłady od 10 do 14(?)
ostatnie 15 minut każdego wykładu - feedbacki by Zambari z pomocą Divii podczas niektórych
 
 
2006:05:02   permalink
Przeglądając Reaktor User Library zastanawiam się:

W jakim stopniu za muzykę odpowiedzialny jest muzyk (wykonawca lub drugi) a w jakim twórca instrumentu. W jaki sposób mentalność ludzi afryki ukształtowana jest brzmieniem bębna, na ile wynalezienie fortepianu ugruntowało pozycję zapisu nutowego. Na pan Robert Moog ukształtował podwaliny współczesnego brzmienia muzyki elektronicznej, na ile zbudowanie Tr-808 z jego głęboką analogową stopą, dało początek muzyce House.

A na stronie głównej mały bajer numeryczny.
 
 
2006:04:16   permalink
kolejny wierszyk intreaktywny:                      

EGOISTA

Nie lubie siebię.


 
 
2006:04:13   permalink
GMAIL - chodzi swietnie. Duża pojemność konta, bardzo wydajny interfejs, wiele nowatorskich rozwiązañ, które ułatwiają życie. Dziś w pasku z reklamami (żadnych bannerów - jedyną grafiką na gmailu jest małe logo gmail - dzięki temu strona ładuje się błyskawicznie) przeczytałem o nowej kamerze JVC. Zastanowiło mnie to, bo ostatnio przeprowadzałem mały research na ten temat, po pytaniu w mailu jakie dostałem. Przejrzenie Polityki Prywatnośći wiele wyjaśnia. Google śledzą wyszukiwane przez Ciebie słowa, a także maszynowo przeglądają maile, na podstawie częstotliwości występowania określonych haseł, przydziela ci reklamy, które mogą Ciebie interesować. W zasadzie nie budzi to mojego mocnego sprzeciwu, zwłaszcza że w zamian dostaję dostęp do bardzo potężnych narzędzi (google search, google maps, google video, google mail). Martwi tylko jeden z ostatnich punktów pełnego tekstu polityki prywatnosći w następującym brzmieniu:

Google only shares personal information with other companies or individuals outside of Google in the following limited circumstances:
(...)
* We have a good faith belief that access, use, preservation or disclosure of such information is reasonably necessary to (a) satisfy any applicable law, regulation, legal process or enforceable governmental request, (b) enforce applicable Terms of Service, including investigation of potential violations thereof, (c) detect, prevent, or otherwise address fraud, security or technical issues, or (d) protect against imminent harm to the rights, property or safety of Google, its users or the public as required or permitted by law.

Co w praktyce oznacza, że jeśli zarząd googli postanowi nagle pomóc w ściganiu (pod pretekstem terroryzmu zapewne, tak jak kiedyś pod pretekstem komunizmu (w stanch) czy antykomunizmu (u nas)) osób o nieprawomyślnym sposobie patrzenia na świat, bardzo łatwo można takie osoby zidentyfikować, jednocześnie mając dostęp do całej ich korespondencji, historii haseł wpisywanych w wyszukiwarkę, map jakie odwiedzali itp. Martwi to zwłaszcza w kontekscie niedawnego posunięcia googli w chinach - tzn ocenzurowaniu wyszukiwanych stron - co zwraca uwagę na jeszcze jeden bardzo ważny aspekt.
Do googli przyzwyczailismy się już tak bardzo, że bardzo często odruchowo traktujemy pierwsze 10 wyników szukania jako wiarygodne zródło informacji na dany temat. O istnienia stron, które w wyszukiwarce się nie pojawiają, bardzo trudno czasem jest się dowiedzieć. W dodatku amerykanie kontrolują to, które informacje pojawią się 'wyżej', a więc które potraktujemy jako ważniejsze. To bardzo, ale to bardzo potężny instrument kontroli, być może nawet najpotężniejszy z dotychczas istniejących. Chcesz dowiedzieć się czegoś np. o tybecie? Proszę bardzo. wystarczy poszukać. Jeśli jednak jesteś chiñczykiem, wyświetlą ci się tylko oficjalne informacje rządowe, czyli zapewne statystyki ludności w tej chiñskiej prowincji, albo coś podobnego. Jak łatwo jest teraz IM sprawić, aby o dowolnej rzeczy można było dowiedzieć się tylko określonego wycinka informacji.

Warto też dowiedziec się paru ciekawostek na http://www.google-watch.org/
 
 
2006:04:11   permalink
Kolejna nieobecność w sieci ponownie z winy superhosta. W miedzyczasie padl mi dysk w laptopie, wiec wpisy na newsoblogu od tego czasu zostaly utracone - nie backupowalem tego bo zawsz miałem mieć online najbardziej aktualną wersję. No i klops.

 
 
2006:03:28   permalink
Przepraszam za trudności w dostępie do strony ostatnie kilka dni, provider zmienił adres serwera, nie informując mnie o tym, przez co zanim nie udało mi się poodkręcać sytuacji z DNSami domena była niedobrze podpieta.
 
 
2006:03:24   permalink
Miksując wideo do bitu, robię średnio pewnie gdzieś koło trzech tysięcy cięć lub sklejek na godzinę, gdyby chcieć traktować to jako montaż. Licząc że podczas trwającej osiem godzin imprezy trzy godziny miksuję do bitu, mnożąc razy liczbę odbytych imprez wychodzi...no tak, ile... nie wiem dokładnie ile było tych imprez... ale lekką ręką liczyć można że zrobiłem 20 000 cięć montażowych, a pewnie więcej. Ciekawe ile filmów fabularnych by z tego wyszło.

A jednak montaż wizualizacji to nie zupełnie to samo. Tu wgłębić by się chciało w montaż. Zabawne, divia pisze mi sms, że też pisze tekst o montażu teraz. A ja w warszawie. No ale wracając do tematu. Przy montażu filmu najważniejsze, to wybrać dobre fragmenty z materiału, który istnieje w nadmiarze. Spośród dubli wybrać te, na których aktorzy spisali się najlepiej, posklejać tak, aby montaż był niezauważalny, prowadził fabułę. Przy wizulalizacjach jest trochę inaczej. Dobór contentu jest oczywiście kluczowy, ale sposób puszczenia, montaż, stanowi element samodzielny, podlegający niezależnej ocenie - na dobrą sprawę można by oceniać wizuale, składające się tylko z kolorowych plansz, wypowiadając się na temat techniki miksowania. Wyobrażam już sobie punkty w kategoriach: precyzja timingu, reakcja na przejścia, rozkład akcentów względem muzyki. A miksowana "treść", content, pętli się gdzieś pod spotem, ewentualnie pętli się równo do bitu, jeśli używamy sekwencera (lub sofu z opcją synchro, przypominam - czekamy na nowe resolume).
Gdy zapatrzymy się na rytmiczny obraz, damy mu zahipnotyzować się symulowaną synestezją, po drugiej stronie lustra odkrywamy, że montaż zmienia swoje znaczenie. Nie jest już wyborem dublu, a raczej pewną regułą, która określa sposób przyporządkowania określonych klatek obrazu w określonych punktach taktów muzyki. W najprostrzej postaci, reguła ta, zapisana słowami brzmieć może: jeśli znajdujemy się w 1 lub 3 części taktu (zakładam, że muzyka leci 4/4 - wariant europejsko/amerykañsko/taneczny), pokazujemy dowolną klatkę z materiału A, jeśli w 2 lub 4, dowolną klatkę z materiału B. (w zrozumieniu powyższego fragmentu bardzo pomaga elementarna znajomość nut - RAZ, dwa, trzy, cztery, RAZ)
Albo wysłuchujemy się w jakiś konkretny dzwięk, na przykład werbel, dajmy na to. Krótkie uderzenie na 2 a długie na 4, odpowiada temu konkretna reguła przełączania zródeł.
Co ciekawe, rozgrywa się to zupełnie niezależnie od kwestii doboru contentu, relacja jest najwyżej taka, jak relacja konturów (o ile występują) i barw sąsiadujących klatek.
Obraz podany w taki sposób, tj zmieniający się idealnie na określony dzwięk muzyki (no nie przesadzajmy z tym idealnie - mózg automatycznie koryguje błędy rzędu 60ms) ma ciekawe właściwości - może zmieniać słyszenie, oraz jest zmieniany dzwiękiem. Zaczyna się magia. (Która może w pełni rozwinąć skrzydła przy odpowiednim użyciu sekwencera)

Wróćmy jeszcze na sekundę do montażu filmowego. Funkcjonuje on w ramach czasu dzieła - dana scena, ujęcie, ma przyporządkowane miejsce w czasie, liczonym od początku do koñca filmu. Można to wyobrażić sobie jako klip na timeline programu montażowego, albo (dużo bardziej plastycznie), jako np. metrowy odcinek celuloidu, sklejonego z innymi odcinkami, które pózniej odtwarzane są zawsze w tej samej kolejności przez projektor. Porządek ten obiektywnie istnieje, to znaczy odnośnie danej wersji danego filmu, można jednoznacznie stwierdzić, która scena następuje po której, w razie wątpliwości biorąc kliszę do ręki i oglądając pod światło.

Z wizualizacjami sprawa ma się nieco inaczej. W zasadzie istnieją one tylko "tu i teraz". Na stopklatce w prostokątnym obrysie na ścianie wyświetla się coś jakby fotografia. Patrząc wstecz mamy tylko wygasające podrażnienie siatkówki, i nieodgadniony następny ruch vj. O ile nie trwa rejestracja, nie da się odtworzyć tego co dokładnie i w jaki sposób w owym prostokącie się pojawiło. W pewnym sensie jest to więc działanie ulotne, chwilowe, z produktem niezmiennym przez 20milisekund półpola wideo, natychmiast przekształacjącym się w coś nowego.
Ale w zasadzie to samo powiedzieć można o muzyce - GDY ZATRZYMAMY CZAS, MUZYKA SPROWADZA SIę DO CI¦NIENIA POWIETRZA. Jedyne co może pozostać, po odegranej muzyce, i pokazanych wizualach, to zmiana świadomości odbiorcy. Słuchający właśnie tego dzwięku, następującego po tamtym, patrzący na TEN obraz, który zmienia się na TAMTEN, gdy nadejdzie TAMTEN dzwięk, może pomyśleć w nieco inny sposób o tym, o czym myślał przed chwilą. Nawet jeśli ta zmiana będzie o pół procenta, to natychmiast potęguje się tym, że ludzie dookoła niego też odczuli to pół procenta (przypominam - mamy doczynienia z dynamicznym układem chaotycznym, gdzie najmniejsza zmiana szybko prowadzi do nieprzewidywalnych rezultatów) i tak, w ciągu paru minut, przynajmniej niektórzy z nich, zaczną myśleć o rzeczach zupełnie innych, o których nie pomyśleli by, gdyby nie to, że ktoś sili się jak może, żeby na tym małym białym prostokącie na ścianie rzucić fotony w odpowiedni sposób.

ps. Dziś świeciłem na 10 ekranów plazmowych i matryce 16 rzutników (cube).
 
 
2006:03:16   permalink
Odkąd zamiast idei mamy pomarañczę, mój telefon ciągle mnie niepokoi elektromagnetycznie (co objawia się nieustannie takim odgłosem jakby stukania). Niedzadko przy tym przynosząc esemesową informację o kolejnej promocji, w stylu :

kup doładowanie za 50pln teraz, a damy ci unikalną szansę: Nowa cena specjalnie dla ciebie! Kupuj esemesy za mniej niż jedną tysięczną złotówki (0.001PLN=0.1 grosza! JEDNA DZIESIATA GROSZA !) Tego jeszcze nie było! Wyślij SMS o tresci "tysiac" na numer 02048, aby dokonać zlecenia zakupu Dziesięciu Milionów SMSów w pomocyjnej cenie, do wykorzystania w ciągu 20 dni. Koszt SMSa promocyjnego wynosi 399PLN+VAT.
Sms w wersji skróconej brzmi zazwyczaj tak: "nowa cena w promocji, sms za mniej niz jedna tysieczna zlotowki, szczegoly na www"

Czas zmienić sieć czy u innych operatorów tak samo?

skomentuj (0)
 
 
2006:03:14   permalink
Kulturalna rewolucja, burzenie starego porządku życie oczekiwaniem na 2012 (nic ważnego się nie stanie..), jak patrzenie na osuwającą się skałę, na klif, latami podmywany przez fale.
A przecież literatura pełna jest opisów tego procesu,.
TO po prostu jest gdzieś obok, można do tego podejść i przyjrzeć się poruszającemu straszno-pięknie.
A potem pójść dalej, a to miejsce polecić może komuś
jako miejsce do spacerów.
 
 
2006:03:10   permalink
Na początek wideo sprzed dwóch miesięcy: Multi-Touch Interaction Research

Ewolucja systemu nerwowego człowieka trwa.
Zbliża się rewolucja naszego sposobu postrzegania świata
Jednym z obijawów jest masowe zainteresowanie medium 'hiperwideo', interaktywny obraz, wizualizacje, HDTV, masowy streaming, vlogi, google video.
Większość moich znajomych zaczyna się interesować wizualizacjami, a może tylko koncentrujemy się na odkrywaniu
kolejnych znaczeñ i możliwości
Dziś każdy już potrafi wyciąć z filmu, z telewizji, scenę, pociąć ją do rytmu i puścić tak, żeby hipnotyzowała oko - otwierając następny kanał - połączone dwa nasze najczulsze zmysły - wzrok i słuch (które przetwarzają miliony razy więcej informacji niż pozostałe nasze zmysły) potęgują swoje działanie.
Niedługo, pewnie za miesiąc lub dwa, na rynku pojawi się Resolume w wersji 3.0 - będzie w nim możliwość automatycznej synchronizacji odtwarzania obrazu do tempa (BPM), co w połączeniu z bardzo przyjaznym interfejsem tego programu, zbliża o kilka dużych kroków moment, w którym każdy będzie mógł 'mówić' obrazem.

no i jeszcze kilka filmików tym razem historycznych.
Sandin IP (Image Processor) 1972
Kolekcja wideo Sandin-Vasulka
Dla wielu ludzi ich prace stają się czytelne dopiero dziś
 
 
2006:02:21   permalink
Wrzuciłem jeszcze trzy nagrania liveactowe z oskarem.
mini secik 1
Clear Pattern (broken mirror mix)
mini secik 2 (post rebirth)

 
 
2006:02:21   permalink
Czeryipółtysiąca kilometrów za nami, a jeszcze się luty nie skoñczył. W międzyczasie poutykane szybkie sesje liveact z oskarem G. Dzisiaj było nieco drumandbajsowo, a pózniej jeszcze kilka godzin elektro, odwiedził nas Seweryn.

Efekty być może niedługo
 
(1-13)   (14-33)   (34-53)   (54-73)   (74-93)   (94-113)   (114-133)   (134-153)   (154-173)   (174-193)  (194-213)  (214-233)  (234-253)  (254-273)  (274-293)  (294-313)  (314-333)  (334-353)  (354-355) 


 
  2D Guestbook::2DGB   (cc) 1982 1986 1998 2000-2019 2020 2021 2022 by zambari@gmail.com  
  

Creative Commons License